Kleggen

Ferske artikler fra Harry Potter-verden

Ryktene florerer – Fisle med egen film?

Fantastic_Beasts_And_Where_To_Find_Them_43742

Den siste tiden har ryktene florert, hvor det har seg sånn at Salmander Fisle kommer med egen film.

– Fantastisk! sa vi.

Fisle er kjent for sin interesse innen fabeldyr, og har skrevet boken Fabeldyr hvor de er å finne som er en skolebok på Galtvort.

 

Fisles innsats i Drageforsknings- og –sikrings- kontoret medførte en rekke studiereiser utenlands, hvor han samlet det stoffet som skulle bli hans verdensomspennende bestselger Fabeldyr og hvor de er og finne, som nå er utkommet til femtito opplag. Salmander Fisle ble i 1979 tildelt Merlin-ordenen av 2. klasse for sin innsats for studiet av fabeldyr; magizoologi. Han er nå pensjonert og bor i Dorset med sin hustru Porpentina og sine tamme kataparder Hoppy, Milly og Mauler. (kilde: harry potter wikia)

130px-0,150,3,136-Fabeldyr_og_hvor_de_er_å_finne

Med dette har vi gått litt rundt om i Galtvang og Diagonallmeningen med intervjublokken vår for å spørre både unge og gamle hekser og trollmenn om hva de mener om disse ryktene om at Salmander Fisle nå får egen film:
       


5 hekser og trollmenn på gaten om Fisle:

 

  • Claidy Nickelbeck (Griffing):
    – Har du hørt om Salmander Fisle?

    JA! Han er kjempekjent magi zoologier eller noe. Min mor har fortalt mye om det, og herregud, jeg gleder meg. Har ventet på dette i alle år siden jeg kom på Galtvort.

    – Har du lest boken, «Fabeldyr og hvor de er å finne», og hva synes du?

    Vi måtte bruke boken til et fag på Galtvort, så ja, vi fikk alle et eksemplar av boken. Jeg synes det var spennende. Er så mange fabeldyr der som du aldri har sett. Er sikker på Salmander Fisle er en interessant fyr. Ikke rart det nå lages film om ham.– Og sist men ikke minst, blir du å se filmen?
    Klart! Allerede gjort meg klar. Gleder meg!


     

  • Thor Campell (Håsblås):

    – Har du hørt om Salmander Fisle?
    I min ungdom på Galtvort levde Salmander ennå, han var rektor. Så ja, jeg har hørt om ham. Til og med hatt en del samtaler med ham på tomannshånd. Interessant fyr som har gitt meg mange gode råd, ikke minst så er han fra samme hus som meg.– Har du lest boken, «Fabeldyr og hvor de er å finne»?
    Ja, har et eksemplar av tidlig utgave hjemme i min bokhylle og leser nå støtt og stadig på den.– Og sist men ikke minst, blir du å se filmen?
    Selvfølgelig!


     

  • Harry Potter, (Griffing):– Har du hørt om Salmander Fisle?
    Ja, Hermine fortalte meg en gang om ham.

    – Har du lest boken, «Fabeldyr og hvor de er å finne»?
    Boken var pensum på Galtvort.– Og sist men ikke minst, blir du å se filmen?
    Ja, både jeg og Hermine og Ronny skal nok se den. Og skulle ikke forundre meg om vi får med Gulla å.


     

  • Lulla Lunekjær, (Ravnklo):– Har du hørt om Salmander Fisle?
    Hæ? Unnskyld, jeg ble litt forstyrret. Noen svinnsmygger svimlet mellom ørene dine og jeg klarte ikke holde konsentrasjonen.Kleggen gjentar; Har du hørt om Salmander Fisle?
    Åh, ja klart! Det er han med interesse innen fabeldyr. Jeg liker ham.

    – Har du lest boken, «Fabeldyr og hvor de er å finne»?
    Ja!

    – Og sist men ikke minst, blir du å se filmen?
    Det skal jeg.


     

  • Hailey Peak, (Smygard):– Har du hørt om Salmander Fisle?
    Såvidt.

    – Har du lest boken, «Fabeldyr og hvor de er å finne»?
    Nei, ser det ut som jeg leser bøker?– Og sist men ikke minst, blir du å se filmen?
    Om jeg gidder.. får se.
Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 24. august 2014 av i Nyheter med stikkord .
Follow Kleggen on WordPress.com
