Kleggen

Ferske artikler fra Harry Potter-verden

Harry Potter og Barnets forbannelse (spoilerfri bokanbefaling)

Harry-Potter-og-barnets-forbannelse

Den åttende historien om Harry Potter

Tittel: Harry Potter og Barnets forbannelse
Utgitt: 2016
Forfatter: J.K. Rowling, John Tiffany og Jack Thorne
Oversatt til norsk av: Torstein Bugge Høverstad
Sider: 330

Har du lest boken «Harry Potter og Barnets forbannelse»?

Selv vil jeg personlig anbefale boken videre og be alle føre den opp på en av bøkene du må lese.

Boken er som nevnt; ikke en vanlig roman, men manusskriptet til teaterstykket med samme navn. Selv om boken er som dette så har det ingenting å si på selve historien. Boken er som de andre Harry Potter-bøkene, plutselig er du på magisk vis «tryllet» inn i Harry Potter sin verden, eller sånn ble det for meg når jeg begynte å lese.

Boka fikk meg til å «gjennopplive» følelsen jeg har fra de syv tidligere Harry Potter-bøkene. I mine øyne er den absolutt ikke slik diverse bloggere fra Tumblr sier om at den er «shitty» og noe du kan finne som en såkalt fanfiction på for eksempel Wattpad.

Jeg skal ikke spoile for noen med å nevne hva som skjer, men en ting vil jeg si og det er at boka er verdt hvert minste ord – fra start til slutt. Sett av tid til å lese. Kanskje lærer du i tillegg noe nytt om livet?

Personlig mener jeg det er en lettlest bok, men selv om jeg har lest ferdig boken nå så kjenner jeg på lysten til å lese boka flere ganger for å friske opp detaljene. Hodet mitt ble hele tiden fylt opp med masse bilder i det jeg leste. Språket er svært bildelig og forfatteren J.K. Rowling (med hjelp av John Tiffany og Jack Thorne) har overrasket nok en gang. Selv har jeg ikke sett teaterstykket, så det jeg forestilte meg i hodet hvordan handlingen «ser ut», er ikke påvirket utifra hvordan teaterstykket er presentert.

Det er absolutt ikke nødvendig om du ikke vil;  – å se teaterstykket for å forstå handlingen. Boken fungerer utmerket selvstendig!

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 28. desember 2016 av i Generelt med stikkord , , .
Follow Kleggen on WordPress.com
